Ambtelijk secretaris/onderzoeker rekenkamer & raadsadviseur

Over de vacature

Openingsdatum
29 mei 2024
Sluitingsdatum
18 juni 2024
Uren per week
24
Salaris
€ 4211 - € 5997
Salarisschaal
11
Vakgebied
Administratief/secretarieel, Griffie
Opleidingsniveau
WO, HBO

‘De gemeente Coevorden is een organisatie die betrokken is bij de omgeving en waar met elkaar gelachen én hard gewerkt wordt. Waar mensen werken in een mooie mix van jong en oud en diverse achtergronden. Waar je kunt leren, groeien en ontwikkelen. En waar je veel verantwoordelijkheid krijgt vanaf dag één.’

Pak jij je kans in Coevorden? Je bent van harte welkom!

Wij zoeken een collega die 0,67 fte invult als:

Ambtelijk secretaris/onderzoeker rekenkamer & raadsadviseur

(Voor de periode van 1 jaar, met intentie tot een vast dienstverband  )

Hou jij van een uitdaging? Kan je goed rollen, taken en verantwoordelijkheden gescheiden houden en wil jij zowel de rekenkamer als de gemeenteraad van Coevorden naar een hoger niveau tillen? Solliciteer dan bij ons!


Waar kom je te werken?

De rekenkamer

De rekenkamer doet onderzoek naar de doelmatigheid, doeltreffendheid en rechtmatigheid van het gemeentelijk beleid. De drie leden van de rekenkamer zijn samen verantwoordelijk voor de keuze van onderzoeksonderwerpen, het opstellen van het onderzoeksplan en het uitvoeren en uitbesteden van onderzoeken. Als ambtelijk secretaris help en ondersteun je de rekenkamer hierbij.

De griffie

Je komt bij de griffie te werken. Vanuit de griffie ondersteunen we de raad zowel op proces als inhoud, zodat de raadsleden hun werk goed kunnen doen. Wij zijn een divers, hecht en flexibel team van 4 collega's bij wie plezier maken en hard werken hand in hand gaan. Ons team is continu in ontwikkeling om te zorgen dat de raad zijn werk goed kan doen. Dit doen wij door hen goed te informeren en adviseren.

De raad

De raad vergadert volgens het BOB vergadermodel. Een driedeling waarbij eerst Beeldvormend informatie wordt opgehaald. Vervolgens debatteren de fracties in de Oordeelsvorming in de raadscommissie. Tenslotte neemt de raad in de maandelijkse raadsvergadering besluiten. Onze raad bestaat uit 25 raadsleden (momenteel 6 fracties).

De gemeente

Coevorden is een stad vol ambities, met een roemrijk verleden én grootse plannen voor de toekomst. De maatschappelijke opgaven staan centraal. Samen met de partners in de stad en regio werkt men aan het realiseren daarvan.

Wat ga je doen?

Als secretaris / onderzoeker van de rekenkamer én raadsadviseur voer je een unieke dubbelfunctie uit. Je werkt 14 uur in de week voor de rekenkamer en 10 uur voor de griffie.

Secretaris / onderzoeker rekenkamer

De ambtelijk secretaris/onderzoeker is de schakel tussen de leden van de rekenkamer, de gemeenteraad, de gemeentelijke organisatie en inwoners. Je verricht vooronderzoek bij de onderwerpselectie. Je hebt een ondersteunende rol in de uitvoering van rekenkameronderzoeken en in de coördinatie van die onderzoeken en de gegevensverzameling voor die onderzoeken. Je ondersteunt eventuele externe onderzoekers en de leden van de rekenkamer en zorgt voor heldere onderzoeksrapportages. Daarnaast speel je een rol in de coördinatie en planning van de onderzoeken, het ambtelijk en bestuurlijk wederhoor, de voorbereiding van de vergaderingen en het onderhouden van een relatienetwerk met andere rekenkamers.

Raadsadviseur

Als raadsadviseur werk je grotendeels zelfstandig als adviseur van de raad. En je ondersteunt verschillende werkgroepen van de raad waaronder de werkgroep Grip op samenwerking. Hierdoor breng je de raad in positie om bijvoorbeeld de werkzaamheden uitgevoerd door de GGD of de Omgevingsdienst te controleren. Daarnaast ben je een sparringpartner van de griffier en help je het democratisch proces in de gemeente te verbeteren en versterken. Onder meer door de raad te adviseren op het gebied van financiën.

Wat neem je mee?

Je vindt het leuk om in een dynamische omgeving zowel het functioneren van de gemeenteraad en griffie als de rekenkamer zoveel mogelijk te verbeteren. Je bent een initiatiefrijke, flexibele en stressbestendige teamspeler die sociaal vaardig is en graag in een team werkt. Jij denkt procesmatig, kunt snel schakelen en behoudt overzicht. Je bent een uitstekende netwerker en verbinder met goed ontwikkelde sociale- en communicatieve vaardigheden en hebt gedegen politiek-/ bestuurlijk-/ onderzoeksmethodisch inzicht.

Daarnaast beschik je over:

  • een relevante afgeronde HBO/WO-opleiding;
  • een goede bekendheid met het openbaar bestuur, bekendheid met de rekenkamer en de gemeenteraad is een pré;
  • de bereidheid om in de avonduren te werken (meestal de maandag en de dinsdag).

En ben je: resultaatgericht, dienstbaar, betrouwbaar en betrokken.

Wat bieden we jou?

Een veelzijdige baan van 24 uur per week. Gezamenlijk werken we aan de ambities van onze gemeente. Kortom: een veelzijdige functie, met een maatschappelijk belang. In ruil voor jouw inzet krijg je:

Groei en ontwikkeling

Jouw ontwikkeling staat in de schijnwerpers. Geef je groei een boost met toegang tot onze eigen academie. Jouw ideeën zijn waardevol en krijgen bij ons de ruimte om te floreren.

Flexibel werken

Geniet van de vrijheid in werktijden en schakel naadloos tussen thuis en kantoor, voor een optimale balans tussen werk en privé.

Comfortabele thuiswerkplek

Een inspirerende werkomgeving begint thuis. Wij voorzien je van alles wat je nodig hebt voor een comfortabele werkplek, zodat jij in alle rust en gemak kunt werken. Ook krijg je een thuiswerkvergoeding en hebben we een reiskostenregeling voor als je naar kantoor komt.

Uitdagende functie

Op basis van kennis en ervaring krijg je een salaris in salarisschaal 11 met een max. bruto salaris van € 5.997,- exclusief IKB bij een fulltime dienstverband.

Stabiliteit en zekerheid

Hoewel het een structurele functie betreft, werken we met eerst een tijdelijk contract om elkaar te leren kennen. Bij goed functioneren wordt dit contract aansluitend omgezet in een vast contract. Zo bieden we jou de stabiliteit en zekerheid waar je naar op zoek bent.

Vakantiedagen

Geniet van je vrije tijd met 144 wettelijke en 50,4 bovenwettelijke vakantie-uren bij een fulltime dienstverband!

Aantrekkelijk aanvullend pakket

Profiteer van een uitgebreid aanbod aan aanvullende arbeidsvoorwaarden. Denk aan:

  • Pensioenregeling via het ABP
  • Betaald ouderschapsverlof
  • Een Persoonlijk budget van € 930 per jaar bij een fulltime dienstverband
  • Individueel keuze Budget (IKB) van 17,05% van jouw jaarsalaris

Flexibele besteding

Het IKB biedt jou de mogelijkheid om dit budget naar jouw voorkeur te benutten. Of je nu extra verlofdagen wilt, wilt sparen voor later of wilt profiteren van de fietsregeling.

Pak jij deze kans?

Wij beantwoorden je vragen graag. Een telefoongesprek van een minuut of 10 kan het verschil maken. Bel daarom gerust voor meer informatie over de vacature met Milan Lucassen, raadsgriffier, tel. nr. 06-11124026 of Roel de Boer, voorzitter rekenkamer, tel. nr. 06 51177377. Wij ontvangen je motivatiebrief en je CV graag via onderstaand sollicitatieformulier. Je kunt tot en met 18 juni reageren. De eerste gesprekken vinden plaats op 3 juli 2024 in de avond.

Wil je meer weten over werken bij de Gemeente Coevorden en hoe collega’s werken bij ons ervaren? Kijk dan op www.coevorden.nl/vacatures.