Beleidsmedewerker Armoede & Schulden

Over de vacature

Openingsdatum
11 juni 2024
Sluitingsdatum
2 juli 2024
Uren per week
28-36
Salaris
€ 3558 - € 5247
Salarisschaal
10
Vakgebied
Sociaal domein
Opleidingsniveau
HBO

‘De gemeente Coevorden is een organisatie die betrokken is bij de omgeving en waar met elkaar gelachen én hard gewerkt wordt. Waar mensen werken in een mooie mix van jong en oud en diverse achtergronden. Waar je kunt leren, groeien en ontwikkelen. En waar je veel verantwoordelijkheid krijgt vanaf dag één.’

Pak jij je kans in Coevorden? Je bent van harte welkom!

In verband met het vertrek van een collega zoeken wij een:

Beleidsmedewerker Armoede & Schulden

(28-36 uur per week met uitzicht op een vast dienstverband )

Waar ga je werken?
Je gaat werken binnen het team Maatschappelijke Ondersteuning (MO). In dit team zijn de beleidsvelden Jeugd, WMO, Schuldhulp, Armoede en Contractmanagement ondergebracht. In deze functie val je onder de Teamleider MO. Je werkt in het team samen met collega-beleidsmedewerkers, Contractmanagement en de Functioneel Coördinator op genoemde beleidsvelden en staat in nauw contact met de uitvoerende collega’s.

Wat ga je doen?

  • Je geeft (beleidsmatig) advies op het gebied van armoede en schulden;
  • Je zorgt voor actualisering van gemeentelijke verordeningen en beleidsregels;
  • Je geeft actief invulling aan het reeds vastgestelde beleidsplan en uitvoeringsplan Armoede en Schulden: “Patronen doorbreken voor een schuldenvrije toekomst 2024+” ;
  • Je bent actief betrokken bij de doorontwikkeling van de VoorzieningenWijzer en Doe-mee-webwinkel;
  • Je neemt deel aan diverse projecten, zoals Kansrijk opgroeien;
  • Je bent actief betrokken bij verschillende interne en externe (bestuurlijke) overleggen;
  • Je legt, onderhoudt en optimaliseert contacten met samenwerkingspartners en externe organisaties;
  • Je ontwikkelt visie en je bepaalt een passende strategie vanuit een oplossingsgerichte gedachte;
  • Je voert regie op doelen, taken en uitvoering en kijkt daarnaar vanuit een integrale benadering;
  • Je regelt de monitoring in en stelt (effect)rapportages op.

Naast schuldhulpverlening ga je binnen het sociaal domein aan de slag met onderwerpen die nauw samenhangen met armoede en schulden.

Een greep uit de onderwerpen die je onder je hoede neemt: menstruatiearmoede, vervolgstappen onderzoek en advies aansluiting Waarborgfonds/ saneringskrediet, onderzoek naar mogelijkheden verruimen minima-regelingen, doe-mee-webwinkel, de collectieve zorgverzekering en kindregelingen.

Jij bent diegene die zorgt voor:

  • Samenwerking / coördinatie van contacten met externe organisaties; jij bent het aanspreekpunt;
  • Verbinding met de Functioneel coördinator, de collega-beleidsadviseurs binnen het sociaal domein én je collega’s van de uitvoering binnen het sociaal domein en gerelateerde domeinen.

Wie zoeken we?

Jij bent de beleidsadviseur die breed binnen het sociaal domein beweegt en (mee)denkt vanuit een integrale visie. Naast Armoede en Schuldhulpverlening hebben we te maken met doelgroepen binnen de Participatiewet, Wmo en de Jeugdwet. Jij legt focus op Armoede & Schulden, maar neemt van nature de andere disciplines binnen het sociaal domein daarbij mee. Verbinding leg je en waar nodig intensiveer je deze om gezamenlijk op te kunnen trekken. Je visie, kennis en verfrissende blik leveren een belangrijke bijdrage aan de doorontwikkeling van het sociaal domein binnen de gemeente Coevorden. Wij zoeken iemand met een maatschappelijk hart én kennis van zaken om door te pakken op de weg die is ingeslagen!

Wat verwachten wij van jou?

  • Op basis van jouw (gemeentelijke) ervaring kun je zelfstandig aan de slag en werk je intensief samen met de beleidsmedewerkers, consulenten en diverse ketenpartners.
  • Je beschikt over minimaal hbo werk- en denkniveau en werkervaring en/of uitgebreide kennis van het sociaal domein breed; het sluit aan bij de taken en het werkveld.
  • Het is belangrijk dat je snel kunt schakelen; je bent een zelfstarter die makkelijk verbindingen legt om resultaten te behalen.
  • Op de hoogte van recente ontwikkelingen in het vakgebied en in staat deze relevant te integreren in je werkmethoden.
  • Je bent zowel een denker als doener, maar bovenal praktisch ingesteld.

Wat bieden we?

Groei en ontwikkeling

Jouw ontwikkeling staat in de schijnwerpers. Geef je groei een boost met toegang tot onze eigen academie. Jouw ideeën zijn waardevol en krijgen bij ons de ruimte om te floreren.

Flexibel werken

Geniet van de vrijheid in werktijden en schakel naadloos tussen thuis en kantoor, voor een optimale balans tussen werk en privé.

Comfortabele thuiswerkplek

Een inspirerende werkomgeving begint thuis. Wij voorzien je van alles wat je nodig hebt voor een comfortabele werkplek, zodat jij in alle rust en gemak kunt werken. Ook krijg je een thuiswerkvergoeding en hebben we een reiskostenregeling voor als je naar kantoor komt.

Uitdagende functie

Op basis van kennis en ervaring krijg je een salaris in salarisschaal 10 met een max. bruto salaris van € 5.247,- (Cao 2024), bij een fulltime dienstverband.

Stabiliteit en zekerheid

Hoewel het een structurele functie betreft, werken we met eerst een tijdelijk contract om elkaar te leren kennen. Bij goed functioneren wordt dit contract aansluitend omgezet in een vast contract. Zo bieden we jou de stabiliteit en zekerheid waar je naar op zoek bent.

Vakantiedagen

Geniet van je vrije tijd met 144 wettelijke en 50,4 bovenwettelijke vakantie-uren bij een fulltime dienstverband!

Aantrekkelijk aanvullend pakket

Profiteer van een uitgebreid aanbod aan aanvullende arbeidsvoorwaarden. Denk aan:

  • Pensioenregeling via het ABP
  • Betaald ouderschapsverlof
  • Een Persoonlijk budget van € 850 per jaar bij een fulltime dienstverband
  • Individueel keuze Budget (IKB) van 17,05% van jouw jaarsalaris.

Flexibele besteding

Het IKB biedt jou de mogelijkheid om dit budget naar jouw voorkeur te benutten. Of je nu extra verlofdagen wilt, wilt sparen voor later of wilt profiteren van de fietsregeling.


Pak jij deze kans?

Bel voor meer informatie over de vacature met Nicolette van der Weide - Oostland, beleidsmedewerker, 06-25 50 35 49. Voor vragen over het proces, Chantal Stokebrook, HR-Adviseur, 0651986784.  Wij ontvangen je motivatiebrief en je CV graag via onderstaand sollicitatieformulier. Je kunt tot 2 juli 2024 reageren. De gesprekken vinden plaats op 11 juli.

Wil je meer weten over werken bij de Gemeente Coevorden en hoe collega’s werken bij ons ervaren? Kijk dan op www.coevorden.nl/vacatures.