Veelgestelde vragen Doe-Mee-Webwinkel

Bekijk de vragen en antwoorden over Doe-Mee-Webwinkel, uw budget, verenigingen en andere aanbieders.

Gebruik van de Webwinkel

Ik begrijp niets van computers. Kan ik ook op een andere manier bestellen?

Nee, dat kan alleen via de webwinkel. Komt u er niet uit? Neem dan contact op met vereniging of de gemeente.        

Ik wil op de hoogte gehouden worden van nieuwe producten en aanbieders. Hoe kan ik dit aangeven?

Dit kunt u aangeven in uw profiel.   

Waarom moet ik mijn e-mailadres invullen?

Uw e-mailadres koppelen we aan uw webwinkel-account. Zo weten we zeker dat het account op uw naam komt. En zo kunnen we belangrijke informatie naar u sturen.

Het budget

Wat is het budget?

Het budget is €205,- per persoon per jaar. Dit budget wordt elk jaar geïndexeerd op basis van de consumentenprijsindex (CPI) en op basis daarvan verhoogd.

Wat gebeurt er met het budget wat ik in een jaar niet opmaak?

Uw budget is beschikbaar tot en met 31 december. Budget wat daarna nog over is, vervalt.

Krijg ik het hele bedrag als ik halverwege het jaar de Doe-Mee-regeling en/of het Kindpakket aanvraag?

Nee, het budget passen wij hierop aan. Voorbeeld: u doet een aanvraag per 1 juli. Dan krijgt u de helft van het jaarlijkse bedrag.

Ik wil mijn kind opgeven voor zwemlessen A en B. Hiervoor heb ik te weinig budget. Wat kan ik doen?

Neem contact op met de gemeente. Voor zwemles krijgt u mogelijk meer budget.

Kan ik mijn budget aan iemand anders in mijn gezin geven?

Nee, het budget is persoonlijk en kunt u niet aan andere gezinsleden geven.   

Wat is het verschil tussen de Doe-Mee-regeling en de Kindpakket regeling?

De Doe-Mee-regeling is een vergoeding voor sport en/of culturele activiteiten. Deze regeling is voor alle leeftijden. Het Kindpakket is een vergoeding voor kinderen tussen de 3 en 18 jaar voor sociale activiteiten.

Mijn kind wordt dit jaar 12, wie beheert het budget?      

Wordt uw kind dit jaar 12? Dan kan uw kind en u als ouder(s) allebei inloggen. Als uw kind ouder is kan hij/zij alleen zelf inloggen. Jongere kinderen kunnen niet zelf inloggen. Dit budget beheren de ouders.

Een activiteit die ik heb betaald met mijn budget gaat niet door. Wat gebeurt er met het betaalde bedrag?

De vereniging moet uw bestelling dan annuleren. Dan krijgt u het betaalde bedrag terug in uw budget.

Ik ben al lid van een vereniging. Hoe weet ik tot wanneer mijn huidige contributie is betaald?

Vraag het na bij de vereniging.

Verenigingen en aanbieders 

Mijn vereniging staat er niet tussen. Kan ik dan niet mijn budget hiervoor gebruiken?

Dat klopt. U kunt alleen producten bestellen die in de webwinkel staan. Wel kunt u de vereniging vragen zich aan te melden voor de webwinkel. De vereniging kan zich aanmelden via de webwinkel of contact opnemen met de gemeente.

Kan ik eerst kijken bij een vereniging of het wat voor mij is, voordat ik de contributie betaal?

Vraag bij de vereniging naar de mogelijkheden.

Kan ik lid worden bij meerdere verenigingen?

Ja dat kan. Als u voldoende budget heeft kunt u zich aanmelden bij meerdere verenigingen.    

Wanneer kan ik starten bij de vereniging waarvoor ik mij heb aangemeld?

Na aanmelding neemt de vereniging binnen 2 weken contact met u op.

Hoe weet ik wie de aanbieders van het Doe-Mee aanbod zijn?

Elke aanbieder kan in zijn/haar communicatie-uitingen aangeven dat hij/zij deelnemer is van de Doe-Mee-Webwinkel. In de Doe-Mee-Webwinkel vind je een lijst met alle aanbieders.

Hoe kan ik als vereniging contributie innen?

Als vereniging kunt u de contributie innen door een account aan te maken in de webwinkel. In dit account kunt u dan verschillende producten aanmaken. Zoals bijvoorbeeld de jaar- of kwartaalcontributie. Maar ook clinics, kampen en cursussen kunnen als product worden aangemaakt. Gebruikers van de Doe-Mee-Webwinkel kunnen dan via de webwinkel het product aanklikken en afrekenen. De betaling wordt dan direct overgemaakt op de bankrekening van de betreffende vereniging. Wanneer de contributie hoger is dan het bedrag van de Doe-Mee-regeling, kunnen gebruikers dit bedrag bijbetalen via de webwinkel. Als aanbieder ontvangt u dan het volledige bedrag.

Is het voor mensen die niet zo digitaal vaardig zijn straks nog mogelijk om de declaraties op de ouderwetse manier te doen?

Dat is is niet mogelijk. Als vereniging kunt u contact opnemen via doemeepas@coevorden.nl of via 140524 voor ondersteuning bij het gebruik maken van de webwinkel. Als vereniging kunt u uw leden misschien ondersteunen door samen met hen het benodigde product via de webwinkel te bestellen. 

Kunnen mensen uit Emmen en Borger-Odoorn ook gebruik maken van het aanbod in Coevorden?

Als aanbieder kunt u bij het aanmaken van een account op de webwinkel aangeven in welke gemeenten u uw producten wilt aanbieden. U kunt dus zelf aangeven of u uw producten ook aanbiedt aan inwoners van Emmen of Borger-Odoorn.

Kan ik ook halverwege het jaar een activiteit plaatsen?

U kunt het hele jaar door producten plaatsen. Zo kunt u bijvoorbeeld speciale aanbiedingen of nieuwe activiteiten plaatsen. Gebruikers die hebben aangegeven interesse te hebben in het thema van uw vereniging krijgen dan een melding. Daarnaast komen nieuwe producten vooraan in de webwinkel te staan.

Is het mogelijk voor de gebruikers van de Doe-Mee-Webwinkel om bij te betalen in termijnen?

Het is voor gebruikers van de Doe-Mee-Webwinkel niet mogelijk om bij te betalen in termijnen. Dit kan alleen via een eenmalige bijbetaling. 

Is het mogelijk geld terug te vragen bij tussentijdse opzegging?

Dit is afhankelijk van wat de aanbieder wil. 

Is het mogelijk om onderscheid te maken in aanbod per leeftijdscategorie?

U kunt per leeftijdscategorie een product aanmaken in de webwinkel. 

Mijn vraag staat er niet tussen

Nog geen antwoord op uw vraag? Neem dan contact op Sandra Hamminga, accountmanager voor de Doe-Mee-Webwinkel. Bel tijdens kantooruren het nummer 140524 en vraag naar Sandra Hamminga. Of stuur een e-mail naar doemeepas@coevorden.nl. De bovenstaande vragen en antwoorden vullen wij telkens aan.

Vindt u het lastig om een aanvraag te doen of om de webwinkel te gebruiken?

Medewerkers van de onderstaande organisaties kunnen u helpen. 

Bibliotheek Coevorden

Zij hebben de beschikking over computers en medewerkers die kunnen helpen.

Invulbrigade

Zij hebben spreekuur bij Maatschappelijk Welzijn Coevorden op de donderdagen van 13.30 uur tot 16.00 uur. Dit is op afspraak. Een afspraak maken kan via 0852735256.

Maatschappelijk Welzijn Coevorden

De medewerkers van Maatschappelijk Welzijn Coevorden helpen u graag. Een afspraak maken kan via 0852735256. U kijkt samen of het een afspraak op kantoor wordt of eventueel bij u thuis. Of toch via de invulhulp die spreekuur op de donderdagen heeft.

Vluchtelingenwerk

Heeft u al eerder contact met Vluchtelingenhulp gehad? Dan is er waarschijnlijk al een contactpersoon die u helpt. U kunt dan met deze persoon contact opnemen. Als u nog niet eerder contact had, kunt u terecht op het spreekuur, elke donderdagmorgen van 09.30 uur – 12.30 uur. Dit is wel op afspraak. Een afspraak maken kan via 0614561978.