Privacy Officer

Over de vacature

Sluitingsdatum
2 januari 2025
Uren per week
32
Vakgebied
Juridisch
Opleidingsniveau
WO, HBO

‘De gemeente Coevorden is een organisatie die betrokken is bij de omgeving en waar met elkaar gelachen én hard gewerkt wordt. Waar mensen werken in een mooie mix van jong en oud en diverse achtergronden. Waar je kunt leren, groeien en ontwikkelen. En waar je veel verantwoordelijkheid krijgt vanaf dag één.’

Pak jij je kans in Coevorden? Je bent van harte welkom!

Wij zoeken een: Privacy Officer (PO)

(32 uur per week voor de periode van 1 jaar, met uitzicht op een vast dienstverband )

Team

Wil jij een belangrijke rol spelen in het beschermen van privacy en gegevens binnen onze organisatie? Bij het team Advies & Financiën zijn we op zoek naar een gedreven Privacy Officer. In deze zelfstandige functie werk je nauw samen met de Chief Information Security Officer (CISO) en de Functionaris Gegevensbescherming (FG), waarbij je direct rapporteert aan de teamleider. Samen vormen jullie het privacy team en hebben jullie een grote impact op hoe we binnen onze organisatie omgaan met privacy en gegevensbescherming.

Met jouw expertise zorg je voor de ontwikkeling, implementatie en naleving van privacy beleid en procedures. Bovendien speel je een sleutelrol in het vergroten van het privacy bewustzijn en het kennisniveau van onze medewerkers. Kortom: een uitdagende en betekenisvolle rol binnen een team waar jouw bijdrage écht verschil maakt!

Benieuwd of deze functie bij jou past? Lees snel verder!

Wat ga je doen?

Als Privacy Officer ben jij hét aanspreekpunt voor alle privacy gerelateerde onderwerpen binnen onze organisatie. Je bent zichtbaar en benaderbaar, zowel voor collega’s als voor het bestuur, en weet zowel gevraagd als ongevraagd advies te geven over privacyvraagstukken op tactisch en operationeel niveau.

In jouw rol ondersteun je collega’s bij uiteenlopende privacyvraagstukken. Je coördineert de afhandeling van datalekken, toetst verwerkersovereenkomsten, en begeleidt verzoeken van inwoners rondom privacy. Daarnaast werk je aan het integreren van privacy in nieuwe en bestaande werkprocessen en ondersteun je bij het uitvoeren van privacy risicoanalyses (DPIA’s).

Jouw verantwoordelijkheden gaan verder dan alleen ondersteuning. Je signaleert ontwikkelingen, actualiseert en verbetert het privacy beleid, en zorgt voor heldere procedures en werkinstructies. Ook beheer je het register van verwerkingen en het datalek- en incidentenregister. Je speelt een actieve rol in het vergroten van privacy bewustzijn binnen de organisatie en zet je in om risico’s te identificeren en verbeteringen door te voeren.

Daarnaast lever je een waardevolle bijdrage aan rapportages, audits en de ontwikkeling en uitvoering van het jaarplan voor privacy en informatieveiligheid. Proactief en oplossingsgericht werken staat bij jou centraal, waardoor je een grote impact hebt op het privacy beleid van onze organisatie.

Wie zoeken we?

Wij zoeken een nieuwsgierige en proactieve Privacy Officer met een frisse blik en een energieke houding. Je hebt een sterk gevoel voor interne en externe verhoudingen en bent communicatief vaardig. Betrouwbaarheid en onafhankelijkheid zijn voor jou vanzelfsprekend. Met jouw enthousiasme geniet je van de veelzijdigheid van je werkzaamheden en pak je uitdagingen met beide handen aan.

Je combineert een pragmatische aanpak met initiatief en komt altijd je afspraken na. Jouw positieve instelling werkt aanstekelijk, en je bent in staat om complexe wet- en regelgeving op een heldere en praktische manier uit te leggen aan collega’s. Je weet de theorie moeiteloos te vertalen naar de praktijk, waardoor je collega’s kunt ondersteunen met concrete oplossingen.

Wat neem je mee?

  • Een afgeronde HBO- of WO-opleiding.
  • Minimaal 2 jaar relevante werkervaring.
  • Affiniteit met en kennis van gemeentelijke organisaties.
  • Grondige kennis van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), Wet politiegegevens (Wpg), en andere relevante nationale en Europese wet- en regelgeving rondom privacy en gegevensbescherming.

Ben jij de verbindende factor die complexe privacyvraagstukken simpel maakt en onze organisatie verder helpt? Dan zijn we op zoek naar jou!

Wat bieden we?

Groei en ontwikkeling

Wij plaatsen jouw ontwikkeling in de schijnwerpers. Geef je groei een boost met toegang tot onze eigen academie en externe instituten. Jouw ideeën zijn waardevol en krijgen bij ons de ruimte om te floreren.

Flexibel werken

Geniet van de vrijheid om te werken waar jij het meest productief bent. Schakel naadloos tussen thuis en kantoor. Jouw werktijden passen we aan op jouw behoeften, zodat je een optimale balans hebt tussen werk en privé.

Comfortabele Thuiswerkplek

Een inspirerende werkomgeving begint thuis. Wij voorzien je van alles wat je nodig hebt voor een comfortabele werkplek, zodat jij in alle rust en gemak kunt werken. Ook krijg je een thuiswerkvergoeding en hebben we een reiskostenregeling voor als je naar kantoor komt.

Uitdagende Functie

Deze functie staat open voor 32 uren per week. We stemmen jouw salaris af op je kennis en ervaring, Afhankelijk van je kennis en ervaring krijg je een salaris conform schaal 10 (tot maximaal €5313,- bruto bij een volledig dienstverband De definitieve waardering vindt plaats op basis van het nieuwe functieboek, dat in 2024 wordt opgesteld. De uitvoering hiervan wordt verwacht in de zomer van 2025;

Stabiliteit en Zekerheid

Na een jaarcontract is een vast dienstverband onze intentie. Zo bieden we jou de stabiliteit en zekerheid waar je naar op zoek bent.

Vakantiedagen

Geniet van je vrije tijd met 144 wettelijke en 50,4 bovenwettelijke vakantie-uren bij een fulltime dienstverband!

Aantrekkelijk Aanvullend Pakket

Profiteer van een uitgebreid aanbod aan aanvullende arbeidsvoorwaarden. Denk aan:

  • Pensioenregeling via het ABP
  • Betaald ouderschapsverlof
  • Individueel keuze Budget (IKB) van 17,05% van jouw jaarsalaris.
  • Een Persoonlijk budget boven op jouw IKB van € 930 per jaar bij een fulltime dienstverband

Het IKB biedt jou de mogelijkheid om dit budget naar jouw voorkeur te benutten. Of je nu extra verlofdagen wilt, wilt sparen voor later of wilt profiteren van de fietsregeling, de keuze is aan jou!

Pak jij deze kans?

Voor meer informatie over de vacature kun je contact opnemen met Cindy Kroeze, Functionaris Gegevensbescherming (06- 11525324) en Marieke Heeremans, Juridisch Adviseur/Privacy Officer (06-52533418). Een telefoongesprek van een minuut of tien kan voor jou en ons het verschil maken.

Wij ontvangen je motivatiebrief en je CV graag via onderstaand sollicitatieformulier. Je kunt tot en met 2 januari reageren. De gesprekken vinden plaats op 16 januari.

Wil je meer weten over werken bij de gemeente Coevorden en hoe onze collega’s werken bij ons ervaren? Kijk dan op www.coevorden.nl/vacaturesexterne-link-icoon.