Programmamanager Gebiedsontwikkeling

Over de vacature

Openingsdatum
6 februari 2024
Sluitingsdatum
28 februari 2024
Uren per week
32-36
Salaris
€ 6777
Salarisschaal
12
Vakgebied
Ruimtelijke ordening/milieu, Bouwkunde/ civiele techniek, Stedelijk gebied en Landschap
Opleidingsniveau
WO, HBO

De gemeente Coevorden is een organisatie die betrokken is bij de omgeving en waar met elkaar gelachen én hard gewerkt wordt. Waar mensen werken in een mooie mix van jong en oud en diverse achtergronden. Waar je kunt leren, groeien en ontwikkelen. En waar je veel verantwoordelijkheid krijgt vanaf dag één’.

 

Pak jij je kans in Coevorden? Je bent van harte welkom!

 

Wij zoeken een:

Programmamanager Gebiedsontwikkeling 

32 - 36 uur per week

(Voor de periode van 1 jaar met de intentie tot een vast dienstverband)

 

Gebiedsontwikkeling

Gebiedsontwikkeling is een groot vraagstuk in Nederland, zo ook in Coevorden. Grote opgaven zoals de transformatie van oude bedrijventerreinen, verbetering van de binnenstad en de realisatie van woningen in relatie tot dorpskernen vragen om een bewuste aanpak. Samen met de buurt, toekomstige gebruikers en partners ontwikkel je (niet-functionerende) gebieden. Je hebt oog voor de unieke identiteit van een gebied en weet het te ontwikkelen tot plekken waar mensen graag wonen, samenleven, samen spelen en samen werken.

 

Als programmamanager Gebiedsontwikkeling zorg je voor het volledige proces van gebiedsontwikkeling. Zo houdt je je bezig met de verwerving, conceptontwikkeling, stedenbouw en planologie op diverse projecten. Dit betreft het aansturen en aanjagen van deze activiteiten. In situaties met een groot belang, speel je zelf ook een actieve rol in de uitvoering. Jij bent de verbindende factor met een scherp oog voor de verschillende belangen in een gebied. Het samenbrengen van die belangen is jou op het lijf geschreven.

 
Wat ga je doen?

Bij ontwikkelingen gaat het nooit alleen om vastgoed, maar ook om de infrastructuur, inrichting van de omgeving, voorzieningen en commerciële functies. Je begrijpt de belangen en spreekt de taal van betrokkenen.

 

Als Programmamanager Gebiedsontwikkeling help je om onze dorpen, wijken en buurten een eigen unieke identiteit te geven. Om ze te ontwikkelen tot plekken waar mensen graag wonen, samenleven, samen spelen en samen werken. Je laat deze gebieden van meerwaarde zijn, ook voor hun omgeving. Bij die ontwikkelingen gaat het nooit alleen om vastgoed, maar zeker ook om infrastructuur, inrichting van de omgeving, maatschappelijk vastgoed en commerciële functies. Je trekt daarin veel op met externe partijen; overheden, woningcorporaties, beleggers, commerciële ontwikkelaars, bouwers en adviseurs. Jij begrijpt de belangen en spreekt de taal van de betrokkenen.

 

Als Programmamanager ben je verantwoordelijk om samen met je programmateam aan de doelen van het programma te werken door het opzetten van verschillende projecten. In nauwe samenwerking met de lijnorganisatie, het CMT en de verantwoordelijk portefeuillehouder zorg je voor de realisatie. Je draagt de verantwoordelijkheid om het programma te sturen op inhoud, rekening houdend met maatschappelijke wensen, bestuurlijke doelen en politieke ambities. Je bewaakt daarbij de financiële kaders.

 

Als programmamanager sta je in dienst van het programma. Je faciliteert, organiseert en coördineert om het maximale uit het programma te halen; een prachtige baan binnen een organisatie met véél potentie en groei!

 

Tevens ligt er een fantastische opdracht voor jou en de andere Programmamanagers; doorontwikkeling van programmatisch werken.

 

Er liggen ambitieuze programma’s voor je klaar. Als jij graag je handen uit de mouwen steekt en graag gelijk in het ‘diepe’ springt, is dit een mooie kans om te laten zien wat je in huis hebt. Uiteraard is er ook ruimte om te leren en je verder te ontwikkelen.

 

Een greep uit je takenpakket:

  • Je werkt intensief samen met het programmateam; jullie zijn een goed team en versterken elkaar
  • Netwerken is een wezenlijk onderdeel van deze functie; je onderneemt, verbindt en vernieuwt
  • Je creëert (meer) draagvlak voor programma’s, zowel intern als extern
  • Je vertaalt op een aansprekende manier de bestuurlijke en politieke doelen in een project of programma.

 

Wie zoeken we?

Je kennis en ervaring is van belang, maar belangrijk is ook dat jij de persoon bent die de programmadoelen kan vertalen naar projecten en voor regie en samenhang kan zorgen. Je werkt zelfstandig, gestructureerd en je houdt het overzicht zonder de details uit het oog te verliezen.

Als programmamanager ben je ondernemend en neem je makkelijk initiatief. Je houdt ervan om het podium te pakken (indien nodig) en goed te verwoorden waar we mee bezig zijn, waar we naartoe willen én wat we daarvoor nodig hebben. Maar je zet je woorden ook om in daadwerkelijke actie en resultaten. Daarbij stem je van nature af op anderen, je aanpassingsvermogen is groot.

 

In alles wat je doet heb je oog voor het team en de lijnorganisatie. Oók zorg jij voor een goed samenspel met je ambtelijk en bestuurlijk opdrachtgever, evenals met het College en de Raad. Solistisch werken is niet aan jou besteed. Mensen weten jou te vinden. Je bent zichtbaar en benaderbaar. Met een scherpe analytische blik en een dosis lef breng jij iedereen in beweging. Op natuurlijke wijze overtuig je anderen van het nut of de noodzaak van het programma en andere toekomstige programma’s.

 

Jouw basis is een relevante en afgeronde hbo of wo opleiding en je hebt ruime ervaring in projectontwikkeling en complexe projecten in het ruimtelijk domein en fysieke (samenwerkings)projecten. Je bent flexibel, gedreven, nieuwsgierig en resultaatgericht. Persoonlijke ontwikkeling is erg belangrijk voor jou. Verder ben je een kei in organiseren, plannen, onderhandelen en communiceren. Je werkt zowel zelfstandig als in teamverband.

 

Dit vinden we ook belangrijk:

  • Een aanvullende opleiding op het gebied van projectmanagement
  • Aantoonbare ervaring binnen een politiek bestuurlijke omgeving
  • Aantoonbare ervaring met gebiedsontwikkeling projecten
  • Senioriteit; niet alleen ervaring, maar een combinatie hiervan met kennisniveau, organisatiesensitiviteit, zelfstandigheid en strategisch inzicht
  • Nieuwsgierigheid en (zelf)reflectie.

 

Hiermee heb je een streepje voor:

  • Je hebt werkervaring met programmatisch werken
  • Je brengt werkervaring mee als projectleider en/of projectmanager binnen een gemeente.

 

Wat bieden we?

Groei en ontwikkeling

Jouw ontwikkeling staat in de schijnwerpers. Geef je groei een boost met toegang tot onze eigen academie. Jouw ideeën zijn waardevol en krijgen bij ons de ruimte om te floreren.

 

Flexibel werken

Geniet van de vrijheid in werktijden en schakel naadloos tussen thuis en kantoor, voor een optimale balans tussen werk en privé.

 

Comfortabele thuiswerkplek

Een inspirerende werkomgeving begint thuis. Wij voorzien je van alles wat je nodig hebt voor een comfortabele werkplek, zodat jij (indien nodig) in alle rust en gemak kunt werken. Ook krijg je een thuiswerkvergoeding en hebben we een ruime reiskostenregeling voor als je naar kantoor komt.

 

Uitdagende functie

Op basis van kennis en ervaring krijg je een salaris in salarisschaal 12 met een max. bruto salaris van € 6.777,- (Cao 2024), bij een fulltime dienstverband.

 

Stabiliteit en zekerheid

Hoewel het een structurele functie betreft, werken we eerst met een tijdelijk contract om elkaar te leren kennen. Bij goed functioneren wordt dit contract aansluitend omgezet in een vast contract. Zo bieden we jou de stabiliteit en zekerheid waar je naar op zoek bent.

 

Vakantiedagen

Geniet van je vrije tijd met 144 wettelijke en 50,4 bovenwettelijke vakantie-uren bij een fulltime dienstverband!

 

Aantrekkelijk aanvullend pakket

Profiteer van een uitgebreid aanbod aan aanvullende arbeidsvoorwaarden. Denk aan:

  • Pensioenregeling via het ABP
  • Betaald ouderschapsverlof
  • Een Persoonlijk budget boven op jouw IKB van € 930 per jaar bij een fulltime dienstverband
  • Individueel keuze Budget (IKB) van 17,05% van jouw jaarsalaris

 

Flexibele Besteding

Het IKB biedt jou de mogelijkheid om dit budget naar jouw voorkeur te benutten. Of je nu extra verlofdagen wilt, wilt sparen voor later of wilt profiteren van de fietsregeling.

 

Pak jij deze kans?

Past deze functie bij jou? Dan komen we graag met je in contact! Wil je eerst nog wat meer over de functie weten? Neem voor inhoudelijke vragen contact op met Lumel Brouwer, Concernmanager. Ze is bereikbaar via het KCC van de gemeente, 0524 - 598598. Voor vragen over de procedure kun je bellen met Ingrid Kollen, Adviseur W&S. Zij is op dinsdag en donderdag te bereiken op 06-46723699.

 

Koffiemoment

Ben je benieuwd naar onze organisatie, maar weet je nog niet zeker of je ook meteen wilt solliciteren? Dán is een koffiemoment een leuke manier om een ‘kijkje’ te kunnen nemen in onze organisatie. Wij maken graag een afspraak met je voor een persoonlijk koffiemoment op donderdag 15 februari a.s. in Coevorden. Meld je vóór 14 februari a.s. aan via solliciteren@coevorden.nl.  

 

Meteen solliciteren mag natuurlijk ook: Je persoonlijke motivatie voor deze functie én je CV ontvangen wij graag! Wij ontvangen je motivatiebrief en CV graag via onderstaand sollicitatieformulier. Je kunt tot en met woensdag 28 februari a.s. reageren. De 1e gespreksronde vindt plaats op maandag 11 maart a.s. De 2e gespreksronde vindt plaats op woensdag 21 maart a.s. Een assessment maakt deel uit van de procedure.

 

De vacature wordt gelijktijdig intern en extern uitgezet. Bij gelijke geschiktheid gaat onze voorkeur uit naar een interne kandidaat.

 

Wil je meer weten over werken bij de Gemeente Coevorden en hoe collega’s werken bij ons ervaren? Kijk dan op www.coevorden.nl/vacatures.