Regievoerder inburgering/Klantmanager statushouders
‘De gemeente Coevorden is een organisatie die betrokken is bij de omgeving en waar met elkaar gelachen én hard gewerkt wordt. Waar mensen werken in een mooie mix van jong en oud en diverse achtergronden. Waar je kunt leren, groeien en ontwikkelen. En waar je veel ...
Over de vacature
- Openingsdatum
- 28-07-2023
- Sluitingsdatum
- 31-12-2023
- Uren per week
- 32 uur
- Salaris
- € 0 - € 4537
- Salarisschaal
- 9
- Vakgebied
- Flexibiliteit, Integriteit, Ondernemingszin, Stressbestendigheid, Verantwoordelijkheid, Zelfstandigheid, Analytisch vermogen, Creativiteit, Visie, Coachen, Inlevingsvermogen, Klantgerichtheid, Mondelinge communicatie, Netwerken, Omgevingsbewustzijn, Overtuigingskracht, Regisseren, Samenwerken, Schriftelijke communicatie, Besluitvaardigheid, Initiatief, Kwaliteitsgerichtheid, Nauwkeurigheid, Plannen en organiseren, Resultaatgerichtheid, Betrouwbaar, Vraaggericht, Wendbaar
- Opleidingsniveau
- HBO
‘De gemeente Coevorden is een organisatie die betrokken is bij de omgeving en waar met elkaar gelachen én hard gewerkt wordt. Waar mensen werken in een mooie mix van jong en oud en diverse achtergronden. Waar je kunt leren, groeien en ontwikkelen. En waar je veel verantwoordelijkheid krijgt vanaf dag één.’
Pak jij je kans in Coevorden? Je bent van harte welkom!
In verband met het vertrek van een collega zoeken wij een:
Regievoerder inburgering/Klantmanager statushouders
(32 uur per week voor de periode van één jaar)
Waar ga je werken?
De naam ‘Actief voor Werk’ is heel toepasselijk voor wat wij als team doen. We zijn actief voor werkzoekenden én actief voor werkgevers. Onze ondersteuning richt zich op het vergroten van de zelfredzaamheid van mensen op weg naar participatie en werk. Ondersteuning op het gebied van inburgering, laaggeletterdheid en leerplicht is ook onderdeel van ons takenpakket binnen het team Actief voor Werk.
Wat ga je doen?
Een actieve bijdrage leveren aan de implementatie van de Wet inburgering 2021. Door deze wet zijn wij als gemeente nog nauwer betrokken bij de inburgering van statushouders. Als regievoerder inburgering/klantmanager statushouders voer je de regie op inburgering uit en begeleid je statushouders in hun participatietraject. Je zorgt dat er een op maat gesneden plan komt dat samen met de statushouder en eventueel betrokken (externe) partijen is afgestemd. Je hebt de regie en monitort de ontwikkeling van de statushouder. Je stuurt hierbij aan op de zelfredzaamheid van de statushouder en ondersteunt en stuurt bij waar nodig. Door jouw aanpak loopt dit traject vlot en worden belemmeringen en vertragingen aangepakt, zodat de inburgering succesvol verloopt.
Jouw taken zullen onder andere bestaan uit:
- Beheren van je eigen caseload (statushouders die zowel onder de oude als de nieuwe wet vallen);
- Het afnemen van de brede intake;
- Het regelmatig voeren van gesprekken over de voortgang van de inburgering en/of het participatietraject met de statushouder en eventueel andere betrokkenen;
- Het onderhouden van een goed contact met statushouders, collega’s en netwerkpartners;
- Het opstellen van een plan inburgering en participatie (PIP);
- De regie houden gedurende het inburgeringstraject;
- Het begeleiden van statushouders richting (een vorm van) werk;
- Het voeren van een goede administratie.
Wie zoeken we?
- Je hebt minimaal 1 jaar werkervaring in de afgelopen 3 jaar als klantmanager sociaal domein;
- Je hebt werkervaring met statushouders, opgedaan in de afgelopen 2 jaar;
- Je bent administratief goed onderlegd en punctueel (mbt benodigde registratie);
- Je bent een stevige persoonlijkheid; je bewaakt eigen grenzen en weet te volharden;
- Je bent flexibel, initiatiefrijk en beschikt over een aanpakkers-mentaliteit;
- Je beschikt over Hbo-diploma binnen het maatschappelijk domein;
- Je hebt kennis van de Participatiewet én van de actuele wetgeving rondom Inburgering.
Wat bieden we?
Je werkt binnen een organisatie die volop in beweging is en zich blijft ontwikkelen en verbeteren! We stimuleren ook jóuw ontwikkeling. Je krijgt de mogelijkheid om opleidingen te volgen, via onze eigen academie of bij een instituut naar keuze. Je krijgt veel ruimte om mee te denken én om je ideeën uit te voeren. We werken zowel vanuit huis als op kantoor (50/50) en je kan je uren flexibel indelen, afgestemd op jouw werkpakket én persoonlijke voorkeur. Een goede thuiswerkplek vinden wij belangrijk. We zorgen voor goede voorzieningen die jij nodig hebt om thuis te werken.
Het gaat om een jaarcontract voor 32 uur per week. Afhankelijk van je kennis en ervaring krijg je een salaris conform schaal 9. Dat is maximaal € 4.537,- bruto bij een fulltime dienstverband. Je ontvangt 144 wettelijke vakantie-uren en 50,4 bovenwettelijke vakantie-uren bij een fulltime dienstverband.
Een greep uit ons brede pakket aanvullende arbeidsvoorwaarden: een pensioenregeling via het ABP, betaald ouderschapsverlof én een Individueel Keuze Budget van 17,05% van het jaarsalaris. Dit budget kan je op verschillende manieren gebruiken. Zo kun je er extra verlofdagen mee kopen, je kunt verlofsparen en je kunt het inzetten voor de fietsregeling. Je mag het budget natuurlijk ook laten uitbetalen. Bij ons krijg je bovendien nog een reiskostenregeling, een thuiswerkvergoeding én een Persoonlijk budget van € 850 per jaar bij een fulltime dienstverband.
Wil je meer weten?
Wij beantwoorden je vragen graag! Een telefoongesprek van een minuut of 10 kan het verschil maken. Bel daarom gerust t/m 10 augustus met Marieke Arends (Regievoerder Inburgering/Klantmanager Statushouders) via 06-11582815. Vanaf 11 augustus kun je bellen met Nina Weghorst (Beleidsmedewerker Sociaal Domein) via 06-83199243.
Goed om te weten: er is geen deadline voor deze vacature. De procedure wordt gesloten zodra wij de juiste kandidaat hebben gevonden!
Koffiemoment
Ben je benieuwd naar onze organisatie, maar weet je nog niet zeker of je ook gelijk wilt solliciteren? Dán is een koffiemoment een leuke manier om een ‘kijkje’ te kunnen nemen in onze organisatie. Wij maken graag een afspraak met je voor een persoonlijk koffiemoment in Coevorden. Meld je hiervoor aan via solliciteren@coevorden.nl.
Gelijk solliciteren mag natuurlijk ook: Je persoonlijke motivatie voor deze functie én je CV ontvangen wij graag!
De vacature wordt gelijktijdig intern en extern uitgezet. Bij gelijke geschiktheid gaat de voorkeur uit naar een interne kandidaat.
Wil je meer weten over werken bij de gemeente Coevorden en hoe onze collega’s werken bij ons ervaren? Kijk dan op www.coevorden.nl/vacatures.
- Locatie
- 1
Neem contact op
Karin Cornelissen, gemeentesecretaris
Gemeentesecretaris