Strategisch Adviseur Interne Communicatie

Over de vacature

Openingsdatum
1 februari 2024
Sluitingsdatum
25 februari 2024
Uren per week
36
Salaris
€ 5997
Salarisschaal
11
Vakgebied
Voorlichting/communicatie
Opleidingsniveau
WO, HBO

‘De gemeente Coevorden is een organisatie die betrokken is bij de omgeving en waar met elkaar gelachen én hard gewerkt wordt. Waar mensen werken in een mooie mix van jong en oud en diverse achtergronden. Waar je kunt leren, groeien en ontwikkelen. En waar je veel verantwoordelijkheid krijgt vanaf dag één.’

 

Pak jij je kans in Coevorden? Je bent van harte welkom!

Wij zoeken een:

Strategisch Adviseur Interne Communicatie

(Voor de periode van 1 jaar, met de intentie tot een vast dienstverband  )

 

Waar kom je te werken?

Het Communicatiecluster is de thuishaven van zeven gedreven en toegewijde communicatieprofessionals die nauw samenwerken met collega's van de onlinedienstverlening.

 

Ons cluster staat paraat om bestuurders en de ambtelijke organisatie te adviseren, te faciliteren en te ondersteunen. We begrijpen de kracht van doelgerichte communicatie op het juiste moment. Hierdoor zorgen we ervoor dat onze collega’s, inwoners, ondernemers en andere (samenwerkings)partners tijdig en effectief worden geïnformeerd en betrokken bij alle ontwikkelingen en veranderingen.

 

Ons team bruist van enthousiasme en heeft een duidelijke visie op haar taken, rol en verantwoordelijkheden. Tools en samenwerkingsverbanden op het gebied van (in- en externe) communicatie leveren een substantiële bijdrage aan het realiseren van belangrijke maatschappelijke opgaven. We verbinden interne belangen aan de belangen van onze inwoners en samenwerkingspartners zodat we samen verder komen mét en vóór Coevorden. Het meten van de impact van communicatie maakt deel uit van onze werkwijze.

 

Bij ons staat het motto "Samen Slimmer Werken mét en vóór Coevorden" centraal in alles wat we doen. Als jij een passie hebt voor communicatie en een ambitie om bij te dragen aan een betrokken gemeenschap, dan ben je bij ons aan het juiste adres!

 

Wat ga je doen?

Deze aantrekkelijke combinatiefunctie biedt ruimte om je expertise en vakkennis optimaal in praktijk te brengen. Je adviseert de gemeentesecretaris en bent sparringpartner voor het Concern Management Team bij interne en corporate communicatievraagstukken. Je geeft gevraagd en ongevraagd advies en coördineert de afstemming tussen de corporate, interne, en arbeidsmarktcommunicatie.

 

Deze boeiende rol biedt jou de ruimte om je eigen en inzichten volledig te integreren omdat je in de lead bent:

  • Bij het ontwikkelen van een onderscheidende strategie voor interne en corporate communicatie;
  • Om beide domeinen van communicatie een boost te geven
  • Bij het prioriteren en organiseren van je projecten voor de corporate koers
  • Bij het bewaken en verbeteren van de reputatie van de gemeente

 

We bieden je een kader waarbinnen je je functie nog voor een groot deel zelf kunt vormgeven.

 

Wie zoeken we?

Voor deze functie zoeken we een stevige en positieve persoonlijkheid, iemand die ervaring heeft met het adviseren van leidinggevenden en bij voorkeur de gemeentesecretaris. Je voelt je thuis in een politiek-bestuurlijke omgeving. Daarbij heb je ervaring met het adviseren over communicatie bij ontwikkeltrajecten.

 

Door jouw positief-kritische instelling weet je, in verbinding, je standpunten over te brengen. Als goede netwerker weet je dwars door de organisatie heen relaties te leggen, mensen te verbinden en samen te werken.

 

Wat verwachten wij van jou?

  • Minimaal een Hbo-opleiding in Communicatie/Marketing, bij voorkeur met een WO-achtergrond.
  • Ruime ervaring als communicatieadviseur, het liefst bij een gemeentelijke organisatie.
  • Je hebt heldere inzichten en ideeën over het combineren van interne en corporate communicatie (van strategie tot uitvoering).
  • Je bent een strategisch denker, vaardig in delegeren en hands-on als het nodig is.
  • Op de hoogte van recente ontwikkelingen in het vakgebied en in staat deze relevant te integreren in je werkmethoden.

 

Wat bieden we?

Groei en ontwikkeling

Jouw ontwikkeling staat in de schijnwerpers. Geef je groei een boost met toegang tot onze eigen academie. Jouw ideeën zijn waardevol en krijgen bij ons de ruimte om te floreren.

 

Flexibel werken

Geniet van de vrijheid in werktijden en schakel naadloos tussen thuis en kantoor, voor een optimale balans tussen werk en privé.

 

Comfortabele Thuiswerkplek

Een inspirerende werkomgeving begint thuis. Wij voorzien je van alles wat je nodig hebt voor een comfortabele werkplek, zodat jij in alle rust en gemak kunt werken. Ook krijg je een thuiswerkvergoeding en hebben we een reiskostenregeling voor als je naar kantoor komt.

 

Uitdagende Functie

Op basis van kennis en ervaring krijg je een salaris in salarisschaal 11 met een max. brutosalaris van € 5.997, bij een fulltime dienstverband.

 

Stabiliteit en Zekerheid

Hoewel het een structurele functie betreft, werken we met eerst een tijdelijk contract om elkaar te leren kennen. Bij goed functioneren wordt dit contract aansluitend omgezet in een vast contract. Zo bieden we jou de stabiliteit en zekerheid waar je naar op zoek bent.

 

Vakantiedagen

Geniet van je vrije tijd met 144 wettelijke en 50,4 bovenwettelijke vakantie-uren bij een fulltime dienstverband!

 

Aantrekkelijk Aanvullend Pakket

Profiteer van een uitgebreid aanbod aan aanvullende arbeidsvoorwaarden. Denk aan:

  • Pensioenregeling via het ABP
  • Betaald ouderschapsverlof
  • Individueel keuze Budget (IKB) van 17,05% van jouw jaarsalaris.
  • Een Persoonlijk budget boven op jouw IKB van € 930 per jaar bij een fulltime dienstverband

 

Flexibele Besteding

Het IKB biedt jou de mogelijkheid om dit budget naar jouw voorkeur te benutten. Of je nu extra verlofdagen wilt, wilt sparen voor later of wilt profiteren van de fietsregeling.


Pak jij deze kans?

Wij beantwoorden je vragen graag. Een telefoongesprek van een minuut of 10 kan het verschil maken. Bel daarom gerust voor meer informatie over de vacature met Meta de Zeeuw, teamleider, tel. nr. 06-29 63 44 26. Wij ontvangen je motivatiebrief en je CV graag via onderstaand sollicitatieformulier. Je kunt tot en met zondag 25 februari reageren. De eerste gesprekken vinden plaats op maandag 4 maart en de tweede gesprekken op maandag 11 maart.

 

Wil je meer weten over werken bij de Gemeente Coevorden en hoe collega’s werken bij ons ervaren? Kijk dan op www.coevorden.nl/vacatures.