Hoe registreer ik mij bij mijn overheid?
Op mijnoverheid.nl kunt u zich eenvoudig met uw DigiD in drie stappen registreren. Na registratie kunt u direct gebruik maken van de Berichtenbox, persoonlijke gegevens en lopende zaken. Doet u dit op korte termijn, dan ontvangt u een nieuwe aanslag gemeentelijke belastingen digitaal. Heeft u geen DigiD? Vraag dan eerst een DigiD aan via digid.nl/aanvragen.
- Stap 1: Accepteer de gebruiksvoorwaarden. U gaat ermee akkoord dat u uw berichten van de overheid voortaan digitaal in uw Berichtenbox ontvangt.
- Stap 2: Geef een gebruikersnaam op (dit is niet verplicht).
- Stap 3: Geef een e-mailadres op (dit is niet verplicht, maar wel handig). U krijgt dan op dit e-mailadres een notificatie als u een bericht in de Berichtenbox van MijnOverheid ontvangt. U ontvangt op dit e-mailadres een bevestigingscode.
Machtiging de Gemeente Coevorden
Machtig de gemeente Coevorden om uw aanslag gemeentelijke belastingen digitaal via de Berichtenbox te ontvangen. Wanneer u bent ingelogd gaat u naar 'Instellingen'. Vul uw e-mailadres in en plaats een vinkje voor Gemeente Coevorden. U ontvangt voortaan uw aanslag voor de gemeentelijke belastingen digitaal in uw Berichtenbox.