Uw belastingaanslag van de gemeente digitaal ontvangen

U kunt uw aanslag digitaal ontvangen via de berichtenbox van MijnOverheid.nl. U moet uzelf hiervoor wel aanmelden en de gemeente hiervoor machtigen.

De Berichtenbox is uw persoonlijke brievenbus op MijnOverheid. Hierin ontvangt u digitale post van de overheid. De gemeente Coevorden gebruikt de Berichtenbox, voor de gemeentelijke belastingen, facturen, aanmaningen en storneringen. 

De Berichtenbox is overzichtelijk, veilig en altijd beschikbaar. U kunt hier:

  • uw persoonlijke gegevens inzien;
  • post van de overheid ontvangen;
  • de status bekijken van uw lopende zaken bij de overheid.

Aanmelden voor de berichtenbox van MijnOverheid

Op mijnoverheid.nl kunt u zich makkelijk aanmelden met uw DigiD in drie stappen. Na het aanmelden kunt u direct gebruik maken van de Berichtenbox, persoonlijke gegevens en lopende zaken. Heeft u geen DigiD? Vraag dan eerst een DigiD aan.

  • Stap 1: Accepteer de gebruiksvoorwaarden. U gaat ermee akkoord dat u uw berichten van de overheid vanaf nu digitaal in uw Berichtenbox ontvangt.
  • Stap 2: Geef een gebruikersnaam op (dit is niet verplicht).
  • Stap 3: Geef een e-mailadres op (dit is niet verplicht, maar wel handig). U krijgt op dit e-mailadres een melding wanneer er een bericht in de Berichtenbox voor u klaar staat. U ontvangt op dit e-mailadres een bevestigingscode.

Machtig de gemeente Coevorden om u via de Berichtenbox berichten te sturen

Wanneer u bent ingelogd gaat u naar 'Instellingen'. Vul uw e-mailadres in en plaats een vinkje voor Gemeente Coevorden. Automatisch zijn alle organisaties die gebruik maken van de Berichtenbox aangevinkt. Dit is geen probleem, u ontvangt alleen de post die voor u bedoeld is, maar u kunt dit ook aanpassen. 

Meer informatie

Meer informatie over de Berichtenbox kunt u vinden op www.mijnoverheid.nl.