Uw belastingaanslag van de gemeente digitaal ontvangen
U kunt uw aanslag digitaal ontvangen via de berichtenbox van MijnOverheid.nl. U moet uzelf hiervoor wel aanmelden en de gemeente hiervoor machtigen.
De Berichtenbox is uw persoonlijke brievenbus op MijnOverheid. Hierin ontvangt u digitale post van de overheid. De gemeente Coevorden gebruikt de Berichtenbox, voor de gemeentelijke belastingen, facturen, aanmaningen en storneringen.
De Berichtenbox is overzichtelijk, veilig en altijd beschikbaar. U kunt hier:
- uw persoonlijke gegevens inzien;
- post van de overheid ontvangen;
- de status bekijken van uw lopende zaken bij de overheid.
Aanmelden voor de berichtenbox van MijnOverheid
Op mijnoverheid.nl kunt u zich makkelijk aanmelden met uw DigiD in drie stappen. Na het aanmelden kunt u direct gebruik maken van de Berichtenbox, persoonlijke gegevens en lopende zaken. Heeft u geen DigiD? Vraag dan eerst een DigiD aan.
- Stap 1: Accepteer de gebruiksvoorwaarden. U gaat ermee akkoord dat u uw berichten van de overheid vanaf nu digitaal in uw Berichtenbox ontvangt.
- Stap 2: Geef een gebruikersnaam op (dit is niet verplicht).
- Stap 3: Geef een e-mailadres op (dit is niet verplicht, maar wel handig). U krijgt op dit e-mailadres een melding wanneer er een bericht in de Berichtenbox voor u klaar staat. U ontvangt op dit e-mailadres een bevestigingscode.
Machtig de gemeente Coevorden om u via de Berichtenbox berichten te sturen
Wanneer u bent ingelogd gaat u naar 'Instellingen'. Vul uw e-mailadres in en plaats een vinkje voor Gemeente Coevorden. Automatisch zijn alle organisaties die gebruik maken van de Berichtenbox aangevinkt. Dit is geen probleem, u ontvangt alleen de post die voor u bedoeld is, maar u kunt dit ook aanpassen.
Meer informatie
Meer informatie over de Berichtenbox kunt u vinden op www.mijnoverheid.nl