eHerkenning

eHerkenning is een veilig middel om in te loggen voor ondernemers. Door met eHerkenning in te loggen weten wij wie u bent en welke zaken u kan regelen. eHerkenning is net als DigiD persoonsgebonden. Met eHerkenning wordt u als persoon gekoppeld aan uw bedrijf of organisatie. Op deze manier kunt u dus betrouwbaar zaken doen, ook met de gemeente.

Waarom moet ik eHerkenning hebben om online zaken te doen met de gemeente?

Als ondernemer of organisatie moet u vaak zaken regelen met de gemeente. Met de gemeente wordt gevoelige informatie uitgewisseld. Wanneer u een aanvraag doet, kan er bijvoorbeeld worden gevraagd om persoonlijke of financiële gegevens. Als u inlogt met eHerkenning, kan deze gevoelige informatie op een veilige manier worden uitgewisseld. Wij kunnen met eHerkenning op een betrouwbare manier omgaan met uw gegevens en u op een effectieve manier helpen. 

Voor wie is eHerkenning?

Het is belangrijk om eHerkenning te hebben als u een bedrijf, organisatie, intermediair of eenmanszaak heeft. Met eHerkenning wordt uw KVK-nummer automatisch gekoppeld aan uw aanvraag bij de gemeente. Hierdoor zien wij als gemeente direct dat u de aanvraag namens uw bedrijf/organisatie doet. 

Betrouwbaarheidsniveaus

Er zijn vier betrouwbaarheidsniveaus voor eHerkenning. Hoe hoger het betrouwbaarheidsniveau is, hoe meer gevoelige informatie kan worden uitgewisseld. Als gemeente vinden wij het belangrijk dat uw gevoelige informatie goed beschermd wordt. Dit is waarom wij meestal werken met betrouwbaarheidsniveau 3.

Hoe vraag ik eHerkenning aan?

eHerkenning vraagt u aan bij een leverancier van eHerkenning. Bekijk het overzicht van de leveranciers die door de Rijksoverheid zijn goedgekeurd.

Meer weten? Ga naar de website van eHerkenning.