Klacht melden over verhuurder
Als u een woning huurt of een huurwoning zoekt en de verhuurder of bemiddelaar houdt zich niet aan de regels, dan kunt u online uw klacht melden. Bijvoorbeeld als u gediscrimineerd of bedreigd wordt. Of als u onterecht uw borg niet terugkrijgt. Als u een woning huurt van een woningcorporatie, dan meldt u uw klacht bij de woningcorporatie.
Wat u moet weten
- Wij nemen nooit zonder uw toestemming contact op met de verhuurder. U kunt in de volgende gevallen een melding doen:
- De borg is hoger dan 2 keer de maandelijkse huurprijs
- Er is geen schriftelijke huurovereenkomst
- De huurprijs is te hoog
- De verhuurder geeft u geen informatie over uw rechten en plichten. Of hoe u in contact kunt komen met de verhuurder
- Er is achterstallig onderhoud (zoals lekkage of onvoldoende ventilatie)
- De servicekosten zijn te hoog
- De bemiddelaar rekent bemiddelingskosten voor zowel u als de verhuurder (dubbele bemiddelingskosten)
Na uw melding
Wij nemen binnen 2 weken contact met u op. Hoe lang de aanpak van uw melding duurt, hangt af van uw situatie.