Klacht over de dienstverlening van de gemeente

Heeft u contact gehad met de gemeente Coevorden en bent u niet tevreden over de dienstverlening of de manier waarop u bent behandeld? Dan kunt u een klacht indienen.

Voorbeelden van klachten over dienstverlening zijn :

  • U krijgt geen reactie op uw verzoek of vraag;
  • Een medewerker of bestuurder heeft u niet netjes behandeld
  • Een afdeling is slecht bereikbaar;
  • U langer dan afgesproken moet wachten op een antwoord of beslissing op uw verzoek.

Klachten/meldingen over openbare ruimte:

Heeft u een klacht over bijvoorbeeld de openbare ruimte? Zoals bijvoorbeeld een stoeptegel die los ligt? Of een fietspad waar het onveilig is? Zit er misschien een gat in de weg? Zijn er bomen waar loshangende takken aan zitten?

Dan kunt u dit melden bij de gemeente Coevorden. Dit kunt u via de volgende link doen: Melding over openbare ruimte indienen | Gemeente Coevordenexterne-link-icoon

Hoe dient u een klacht over de dienstverlening in?

Dit kan op de volgende drie manieren: u kunt een brief sturen, een e-mail sturen of een online formulier invullen.

Een brief sturen :

Stuur uw brief naar:

Gemeente Coevorden

t.a.v. raad, burgemeester of college van burgemeesters en wethouders

Postbus 2, 7740 AA Coevorden

Een e-mail sturen 

Stuur uw e-mail naar info@coevorden.nl

Een online formulier invullen     

U heeft hiervoor geen DigiD nodig.

Wat hebben wij nodig om uw klacht te kunnen behandelen?

  • Uw naam
  • Uw adres
  • De datum van de klacht
  • Een duidelijke omschrijving van uw klacht; wat is er gebeurd? Waar bent u het niet mee eens?
  • Eventueel de naam van de medewerker of bestuurder over wie de klacht gaat

Anonieme klachten kunnen wij niet behandelen. 

Wat gebeurt er nadat u een klacht heeft ingediend?

De gemeente stuurt u een ontvangstbevestiging. Hebben we meer informatie nodig over de klacht? Dan nemen we contact met u op.

Als de klacht over een medewerker of bestuurder gaat, dan krijgt deze persoon ook bericht over de klacht.

Een medewerker die niet betrokken is bij de klacht, behandelt uw klacht.

In sommige gevallen nodigen we u uit om de klacht te bespreken. Bij dit gesprek zit een medewerker die niet betrokken is bij de klacht. Van dit gesprek maken wij een verslag.

Voor de behandeling van een klacht hebben wij 6 weken de tijd. Wij sturen u een brief met een antwoord op uw klacht.

Soms hebben we meer tijd  nodig. We kunnen dan 4 weken extra de tijd nemen. Hierover krijgt u bericht.

Niet tevreden met het antwoord op uw klacht?

Dan kunt u de Nationale ombudsman vragen om naar uw klacht en de beslissing hierop te kijken.  De Nationale ombudsman onderzoekt of wij uw klacht op een juiste manier hebben behandeld.

De nationale ombudsman zit in Den Haag, telefoon: (0800) 3355555 of kijk op de website https://www.nationaleombudsman.nl/externe-link-icoon

Meer informatie ?

Dit is te lezen in de Klachtenregeling van de gemeente Coevorden. Deze staat hier:   de klachtenregeling van de gemeente Coevorden.externe-link-icoon