De gemeente probeert haar taken zo goed mogelijk uit te voeren. Toch kan het voorkomen dat u ontevreden bent over hoe u bent behandeld door een medewerker of bestuurder van de gemeente. U kunt dan een klacht bij de gemeente indienen.
De gemeente kan u vragen om meer uitleg. U legt dan precies uit wat er gebeurd is. De gemeente stuurt u de beslissing.
Voorbeelden waarover u kunt klagen:
- U verwacht een beslissing van de gemeente Coevorden, maar kreeg een brief met informatie.
- U heeft helemaal geen brief ontvangen terwijl u daar wel om heeft gevraagd.
- De afhandelingstermijn is voorbij en u heeft nog niets gehoord.
- U bent niet goed ontvangen of te woord gestaan door iemand van de gemeente.
- Een afdeling is slecht bereikbaar.
Heeft u een klacht over bijvoorbeeld de openbare ruimte? Zoals het onderhoud van wegen of plantsoenen dan kunt u een melding openbare ruimte doen. Lees meer op de pagina Melding openbare ruimte.
Hoe dient u een klacht over de dienstverlening in?
U kunt digitaal of schriftelijk een klacht indienen.
Digitaal een klacht indienen
Vul het online formulier in. U heeft hiervoor geen DigiD nodig.
Schriftelijk een klacht indienen
Stuur uw klacht naar:
Gemeente Coevorden
t.a.v. raad, burgemeester of college van burgemeesters en wethouders
Postbus 2, 7740 AA Coevorden
Wat hebben wij nodig om uw klacht te kunnen behandelen?
- Naam
- Adres
- Datum
- Een duidelijke omschrijving van uw klacht (wanneer nodig met naam van de medewerker of bestuurder over wie u een klacht heeft)
Anonieme klachten kunnen wij helaas niet behandelen.
Termijn
De gemeente stuurt u zo snel mogelijk een ontvangstbevestiging of neemt contact met u op. De medewerker of afdeling waarover uw klacht gaat, wordt op de hoogte gesteld. Hierna krijgt u, en wanneer nodig de persoon over wie u geklaagd heeft, de mogelijkheid de klacht in een afzonderlijk gesprek toe te lichten. Iemand die niet bij de klacht zelf betrokken is, behandelt de klacht. Binnen 6 weken krijgt u schriftelijk bericht van de beslissing over uw klacht.
Niet tevreden?
Is uw klacht afgehandeld maar u bent niet tevreden met het antwoord? Dan kunt u de Nationale ombudsman om een oordeel vragen. De nationale ombudsman zit in Den Haag, telefoon: (0800) 33 55 555 of kijk op de website van de nationale ombudsman.
Meer informatie
Wilt u meer lezen? Lees dan de klachtenregeling van de gemeente Coevorden.